Формування національної інтелігенції, сприяння збагаченню й оновленню інтелектуального генофонду нації, виховання її духовної еліти – це мета, що стоїть перед вищими навчальними закладами на одному рівні з підготовкою висококваліфікованих фахівців.
Досягнення мети виховання можливе лише за умови комплексного підходу і залучення до цієї роботи всього педколективу, адміністрації, органів студентського самоврядування.
Система заходів з виховання студентів Прилуцького технічного фахового коледжу базується на основних положеннях Концепції національної системи виховання з урахуванням органічного взаємозв’язку процесу навчання та виховання.
Розроблені концептуальні засади виховання студентів коледжу охоплюють головну мету, цiлi i завдання виховної роботи, iдейне підґрунтя, основні напрямки i засоби досягнення мети.
Головною метоювиховання є формування цiлiсної i гармонійно розвиненої особистості з високою національною самосвiдомiстю.
Така особистість — це насамперед громадянин української держави, її патріот, гуманіст, для якого пріоритетом є загальнолюдські й загальнодержавні цiнностi, це людина з високою фаховою підготовкою й широким світоглядом, розвинутим інтелектом, належним рівнем загальної, політичної та правової культури.
До принципів, на яких базуються цілі та завдання виховання, належать:
- гуманізм і толерантність, повага до студентів, їхніх цiннiсних орiєнтацiй i переконань, політичних симпатій, релiгiйних уподобань;
- урахування iндивiдуальних нахилів i здібностей студентів, рiвня їхнього інтелектуального та загальнокультурного розвитку, специфіки курсу навчання і майбутньої спеціальності;
- партнерство як форма стосунків між викладачами i студентами, співпраця у розв’язанні питань навчання, відпочинку, побуту, широке використання можливостей профкому студентів, підтримка i стимулювання студентських iнiцiатив;
- єдність навчання та виховання, що передбачає добросовісне виконання кожним студентом своїх функціональних обов’язків i громадських доручень, участь у громадському житті групи, коледжу;
- цiлiснiсть i системність виховного впливу на студентів адміністрації, викладачів, профкому студентів;
- пріоритет загальнолюдських цінностей, їх органічне поєднання з цінностями національними.