Методична робота у Прилуцькому технічному фаховому коледжі – це цілісна система взаємопов’язаних дій і заходів, яка ґрунтується на досягненнях науки, педагогічному досвіді і спрямована на всебічне підвищення професійної майстерності кожного викладача, на збагачення й розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу. Це показник сучасності закладу освіти. Вона є складовою частиною освітньо-виховного процесу.

 Основною метою організації методичної роботи є вдосконалення професійної майстерності та творчого потенціалу викладачів, розвиток інноваційної діяльності педагогічного колективу. Вона сприяє особистісному розвитку викладача, його педагогічній майстерності.

 Система методичної роботи у Прилуцькому технічному фаховому коледжі спрямована на реалізацію методичної проблеми « Забезпечення прогресивної освітньої діяльності здобувачів освіти шляхом комплексної реалізації системи інноваційної діяльності та ефективного використання освітніх ресурсів» з метою удосконалення професійної компетенції педагогів, втілення новітніх педагогічних технологій, нових моделей організації освітнього процесу, впровадження освітніх інновацій.

Першочергова навчально-методична мета:

створення належних умов для успішного здійснення освітнього процесу, безпеки його учасників, забезпечення якості підготовки фахівців, реалізація підходів студентоорієнтованого навчання, організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності, посилення ролі студентського самоврядування та прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці педагогічного колективу і органів студентського самоврядування, удосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти, посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції, розвиток мовних навичок, просвіта з питань особистої безпеки здобувача; впровадження сучасних освітніх технологій та інновацій, використання цифрових технологій; моніторинг виконання поставлених цілей і завдань відповідно до стратегії розвитку закладу.

 Система дій і заходів навчально-методичної роботи коледжу має на меті підвищення рівня професійно-педагогічної компетентності кожного педагога, розвиток його творчої особистості та індивідуальності, підвищення інноваційного потенціалу педагогічного колективу й закладу фахової передвищої освіти. Особливо важливим чинником методичної роботи є постановка цілей і завдань, методичної проблеми, яка орієнтує не на процес, як такий, а на кінцеві результати.

  Методична робота спонукає кожного педагога до підвищення свого  фахового рівня; безперервного професійного розвитку, дає змогу молодим вчитися педагогічної майстерності у досвідченіших колег, забезпечує підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку. 

 Методична робота сприяє розвитку комплексної здатності викладача до сприйняття, осмислення й розуміння креативності молоді, здатності помітити обдарованого здобувача освіти та забезпечити йому необхідну психолого-педагогічну підтримку; створює умови для безперервного підвищення професійного рівня педагогів і рівня інформаційної компетенції; забезпечує реалізацію студентоорієнтрованого підходу, особистісно зорієнтованих та інтерактивних технологій навчання й виховання в усіх елементах структури педагогічного процесу; сприяє науково-дослідницькій діяльності педагогів, розвитку їх творчої ініціативи.

Методична робота забезпечує:

  • організацію освітньо-виховної роботи;
  • системне планування роботи в усіх структурних підрозділах коледжу;
  • підвищення ділової кваліфікації та науково-методичного рівня всіх учасників освітньо-професійного процесу;
  • аналіз освітньо-виховної та методичної роботи, її корекція й регулювання ;
  • виявлення інноваційного педагогічного досвіду та сприяння щодо його застосування , впровадження в освітній процес; 
  • пропозиції щодо модернізації освітньої діяльності та удосконалення методичної роботи;

Головні завдання та напрями методичної роботи

 національній доктрині розвитку освіти України в ХХІ столітті мають місце конкретні формули освіти, які , в першу чергу , відносяться до тих ,хто освіту здійснює на практиці, – до викладачів: «Систему освіти мають здійснювати кадри, здатні навчатися впродовж життя, здатні до творчої співпраці, до професійного розвитку».    Спеціаліста – професіонала здатного до професійного  розвитку впродовж життя,     мобільного в освоєнні та впровадженні наукомістких інформаційних технологій, може  підготувати колектив таких же професіоналів-викладачів. 

Напрями методичної роботи:

  • системне планування та аналіз освітньо-методичної роботи, її корекція й регулювання в усіх структурних підрозділах коледжу;
  • навчання викладачів педагогіці та методиці викладання навчальних дисциплін та вивчення питань теорії й методики викладання;
  • удосконалення , корекція змісту методичної роботи відповідно до змін у науковому та державному національному розвитку України;
  • поглиблення педагогічних і методичних знань, науково теоретичної підготовки з дисциплін та методики викладання;
  • практична реалізація змісту типових навчальних програм на заняттях і вимог до рівня знань, умінь і навичок здобувачів освіти;
  • вивчення, освоєння та практичне застосування інноваційних технологій навчання, модернізації освітнього процесу;
  • системна інформація про нові методичні рекомендації, публікації щодо змісту та методики освітньо-виховної роботи;
  • підвищення кваліфікації та освітньо-методичного рівня усіх учасників освітнього процесу;
  • виявлення кращого (інноваційного) педагогічного досвіду та сприяння щодо його застосування, впровадження в освітній процес;
  • підвищення рівня професійних компетенцій здобувачів шляхом впровадження системи інноваційної діяльності та ефективного використання освітніх ресурсів;
  • зміцнення навчально-методичної та матеріально-технічної бази коледжу;
  • надання методичної допомоги в організації роботи та контроль за діяльністю циклових комісій;
  • створення навчально-методичних комплексів з дисциплін спеціальностей у відповідності з сучасними вимогами до рівня підготовки фахівців;
  • створення навчально-методичного забезпечення курсового та дипломного проєктування;
  • написання і підготовка навчальних посібників, навчально- методичних збірників, інструктивно-методичних матеріалів до лабораторних, практичних робіт, семінарських занять, методичних вказівок виконання самостійної роботи здобувачами освіти;
  • організація і контроль за навчально-методичною роботою викладачів;
  • написання і редагування статей, тез до фахових видань;
  • організація системи підвищення кваліфікації та педагогічної майстерності викладачів;
  • організація та проведення атестації викладачів;
  • організація роботи школи молодих викладачів;
  • участь у науково-практичних і науково-методичних конференціях;
  • участь у роботі ОМО;
  • підготовка виставок освітньо-методичної літератури.

Центри навчально-методичної роботи в коледжі :

Навчально – методичну роботу координує методична рада, яка є колегіальним дорадчим органом і здійснює керівництво організаційно-методичною,  навчально-методичною, дослідницькою діяльністю педагогічних працівників, які безпосередньо беруть участь в організації методичної роботи.

  Ключову роль в організації освітньо-методичної роботи відіграють циклові комісії, їх робота є логічним продовженням роботи педагогічних і методичних рад.

У коледжі діє 10 циклових комісій:

 У коледжі ефективно впроваджуються такі освітні технології: особистісно орієнтована освіта; інтерактивні технології, організація групової навчальної діяльності; формування творчої особистості; проєктні технології; цифрові інформаційні технології навчання; технології колективного творчого виховання.

 З метою поглиблення теоретичних знань та обміну досвідом роботи проводяться педагогічні семінари, майстер-класи,конференції, педагогічні читання, конкурси . Щороку викладачі коледжу беруть активну участь у всеукраїнських конференціях, Всеукраїнському конкурсі “Педагогічний ОСКАР”.

Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу – це сукупність документів,  навчальних, методичних матеріалів, які описують зміст, встановлюють структуру, визначають результат, регламентують перебіг освітнього процесу.  Ефективне навчально-методичне забезпечення освітнього процесу – один з шляхів поліпшення якості фахової передвищої  освіти.